İmplant Tedavisi

Eksik dişlerin yerine konması amacıyla çene kemiğinin içerisine yerleştirilen, genellikle vida şeklindeki yapay diş köküdür. Vücuda uyumu nedeniyle çoğunlukla Titanyum tercih edilir.

Hastanın kemik yapısına ve vücudun titanyumu kabul etmesine bağlı olarak uzman hekimler tarafından yapılan diş implantlarının başarı oranı %95-98 arasındadır.

Tedavi Aşamaları

Kesi ile açılan dişetinin altındaki kemik kısmına implant yerleştirilir.Kesi, işlem sonrasında dikiş ile kapatılır. Dişeti iyileşene kadar bu bölgenin darbe almaması çok önemlidir. Diş hekimi tarafından dikişler alınana kadar sert gıdalar tüketmemek veya bu dikişli bölgeye baskı yapabilecek herhangi bir davranıştan uzak durmak gerekir. Dikiş bölgesinde oluşan şişliği azaltmak için ağız dışından buz uygulanabilir. 2-3 ay implantın kemiğe kaynaşması için beklenir. Hastaya bu sürede geçici protez yapılmaktadır ve hasta dişsiz kalmamaktadır. İmplantın kemiğe kaynaşmasıyla yapay diş kökü elde edilmiş olur. Daha sonra ise implantın üzerine protez konulur ve üzeri kaplanır. Böylece yapay bir diş elde edilmiş olur.

İmplant tedavisinden sonra diş hekimin yapacağı tavsiyelere uymak tedavinin başarılı sonuçlanmasında büyük önem taşımaktadır. Başarılı bir diş implantı ameliyatından sonra sıcak ve çok soğuk gıdalar tüketmemek tedavinin başarı şansını artıracaktır.

Tedavinin Avantajları

⭐ Sağlam, rahat ve güvenilirdir.

⭐ Normal dişin görevini görür.

⭐ Hastaların özgüvenlerinde artış sağlar.

⭐ İşlem ağrısızdır.Anestezinin etkisi geçince ise bir diş çekiminde hissedilen ağrı kadar bir ağrı duyarsınız.

⭐ Çekilen dişin bulunduğu kemik bölgesi zamanla erir ve diğer dişlerin yapı ve fonksiyonlarında da bozulmalar meydana gelir. İmplant ile bunun oluşması önlenebilir.

İmplantın yerleştirilebileceği miktarda kemik dokusu bulunan, diş etleri sağlıklı, yara iyileşmesi normal olan ve kemik gelişimini tamamlamış (Genelde 18 yaşından büyük) herkese implant tedavisi yapılabilir.

Ayrıca şeker, kalp ve tansiyon hastası olan kişiler, doktor onayı aldıktan sonra tedaviyi alabilirler.

İmplant üzerine yapılan porselen dişler ile doğal diş görünümü elde edilebilir. Bunun dışında zirkonyum ve zirkonyumdan yapılan protezler de daha doğal ve estetik bir görüntü verir.

Uygulanan tedavinin tamamlanması hastanın sağlık durumuna ve yapılan işlemlerin içeriğine bağlı olarak değişir. Uygulanan basit operasyon yarım saatte ya da 1-2 saat içinde tamamlanır. Yaklaşık olarak 1-3 ay sonra kalıcı protezler yerine takılarak tedavi tamamlanır.

Kendi doğal dişlerimize ne kadar önem veriyorsak implant dişlerimize de o kadar önem vermemiz gerekir. Ağız ve diş hijyenine dikkat etmek tedavinin başarı şansını artırır.

Piyasada çok fazla sayıda ve çeşitte implant bulunuyor. Birçok özelliği bir arada bulunduran ve hekimin de deneyerek tecrübe ettiği implantları kaliteli implant olarak düşünebiliriz. Dikkat edilmesi gerekenlerden biri de implant ara parçalarının piyasada kolay şekilde bulunabilmesidir. Yapay bir diş olduğu için kırılma veya zarar görme durumuna karşı ara parçalarının kolay temin edilebilmesi sağlık açısından son derece önemli bir yer tutmaktadır.