Diş Eti Hastalıkları

Diş kayıpları yalnızca diş çürükleri sebebiyle değil aynı zamanda diş eti hastalıkları sonucu da olabilmektedir. Erişkinlerde diş kayıplarının %70`inden dişeti hastalıkları sorumludur. Bu hastalıklar erken dönemde teşhis edildiklerinde kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilirler.

Diş Eti Rahatsızlığının Sebebleri

Sağlıklı diş eti açık pembe renktedir. Dişe ve kemiğe sıkıca yapışmış olup, portakal kabuğuna benzer parlak – pütürlü bir görünümü vardır.

⭕ Yapışkan, renksiz bir tabaka olan ve sürekli olarak dişlerin üzerinde oluşan bakteri plağının içindeki bakteriler diş eti hastalığına neden olabilir. Şayet bakteri plağı temizlenmezse, sertleşebilir ve diş taşına (tartar) dönüşebilir. Bu olduğunda, bakteri plağı diş taşları üzerinde de oluşmaya devam eder. Diş fırçalama ya da diş ipi ile temizlik diş taşlarını temizleyemez. Böyle bir durumda diş hekiminizin profesyonel diş taşı temizliği yapması gerekir.

⭕ Diş eti çekilmesi ise dişeti sınırının mine seviyesinin altına düşerek kök yüzeyinin açılmasıdır. Toplumun tüm bireylerinde dişeti çekilmesi görülebilir. Yanlış diş fırçalama tekniği ile diş fırçalama, diş fırçalama sayısının günde 3 kereden fazla olması, sert diş fırçalama, dişlerdeki yer değişikliği, yüksek ve anormal frenulumlar, diş eti hastalıkları ve daha önce yapılmış hatalı dolgu ve kaplamalar dişeti çekilmesine yol açar.
⭕ Bazı durumlarda sağlıklı bile olsa dişeti, dişi çok fazla örter. Dişeti dokusu hasta değildir. Sadece dişi çok fazla örtmektedir. Bu gibi durumlarda diş eti, cerrahi olarak kesilerek daha estetik, göze daha hoş gelen ve daha sağlıklı bir görünüm alacaktır.

Belirtiler ve Semptomlar

⭐Kırmızılaşmış,hassaslaşmış diş etlerine,
⭐Çekilmiş ya da dişten uzaklaşmış diş etlerine,

⭐İnatçı ağız kokusu ya da ağızda oluşan kötü tada,

⭐Sallanan dişlere ve dişlerin dizilişinde bir farklılığa,

⭐Diş ve diş etleri etrafında gözle görülür iltihaba,

⭐Yemek çiğnerken oluşan keskin sızıya,

⭐Fırçalama ya da diş ipi ile temizlik sırasında kolayca kanayan diş etlerine,

⭐Soğuk ya da sıcağa aşırı hassas dişlere

dikkat edilmelidir.Bu belirtiler sizde de varsa vakit kaybetmeden diş hekiminden randevu alınız.

Hastalığın şiddet derecesine göre üç hafta ile altı ay arasında değişebilir. Tedaviden sonra düzenli olarak 3-6 ay arayla hekim tarafından kontrollerin yapılması gerekir.

Dişler orta sert bir fırça ile süpürme hareketi ile fırçalanmalı ve asla çok sert fıralanmamalıdır.

Diş eti hastalıkları diş etinin içinde meydana gelen iltihapsal hastalıklardır. Diş etinin çevresinde oluşan iltihap, dişi çevreleyen kemik dokusunda erime meydana getirir ve kemik dokusunda çekilmeye sebep olur. Dişeti dokusu da kemik dokusunu takip ederek diş eti çekilmesine sebep olur.

Diş eti çekilmesi fırçalamanın bozulmasına bağlı olarak diş üzerinde plak birikmesine, kök çürüklerine, diş hassasiyetine ve estetik problemlere yol açar.