Diş Çekimi ve Gömülü 20 Yaş Dişi Tedavisi

Diş bölgesinin uyuşturularak gerçekleştirildiği, basit cerrahi bir işlemdir.

Uygulanan tedaviye cevap vermeyen dişler ya da dişin sağlığı itibarıyla herhangi bir tedavi seçeneğinin olmadığı durumlarda diş çekimi son çare olabilir. Dişin çekilmesini gerektiren bazı durumlar; travmatik durumlar, çürümeler ve ileri diş eti problemlerine bağlı kemik kaybıdır. Diş çekimi sonrasında oluşan boşluk  yerine porselen köprü, implant veya diğer protezler yapılarak en kısa zamanda kapatılmalıdır.

Cerrahi çekim ağız içinde rahatça görülemeyen, dişeti sınırında kırık olan ya da gömülü dişlerin çekiminde kullanılan tekniktir. Bazı durumlarda dişin üzerinde kaldırılması gereken kemik bulunabilir. Çekilecek dişin, bölümlere ayrıldıktan sonra çıkarılması gerekebilir. Bu durumlarda da cerrahi çekim uygulanır. Normal çekimde olduğu gibi lokal anestezi ile işlem yapılabilir.

Kahramanmaraş Vip Dent Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği ayrıcalığı ile bu tedaviden faydalanmak için hemen randevunuzu alabilirsiniz.

Ne Zaman Diş Çekimi Yapılır ?

⭕ Çürük ya da kırık nedeni ile zarar görmüş dişler; dolgu, kanal tedavisi, kuron ya da başka bir tedavi yöntemi ile tedavi edilemeyecekse,

⭕ Dişeti hastalığı nedeniyle dişi destekleyen kemik dokusunda kayıp oluşmuşsa, dişte sallanma başladıysa ve dişeti tedavisi ile diş kurtarılamayacaksa,

⭕ Zamanı geldiği halde düşmeyen süt dişleri varsa,

⭕ Ortodontik tedavi görecek kişilerde dişlerin yerlerine uygun yerleştirilebilmesi için gerekli olan yeri kazanabilmek için,

⭕ Gömülü dişler varsa. Özellikle üçüncü büyük azılar; çenelerde yer sıkışıklığı, çürük ya da ağrıya neden oluyorsa,

⭕ Kiste veya tümör oluşmasına sebebiyet veren dişler varsa,

⭕ Aşırı konum değişikliği nedeni ile sorun yaratan dişler varsa diş çekimi yapılır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

⭐ İlk yarım saat süresince ağzın çalkalanmaması ve sürekli tükürülmemesi önerilmektedir. Aksi durumda diş çekilen bölgedeki kanama uzun süre durdurulamamaktadır.

⭐ Diş çekimi sonrasında çekilen dişin bölgesinde bulunan tamponun 15-20 dk. bastırılması gerekmektedir.

⭐ Çekim sonrasında yoğun ağrılar hissedildiğinde diş hekimi önerisine göre ağrı kesici alınabilmektedir. Bu ağrı kesicinin kan sulandırıcı bir etkisi olmamasına dikkat edilmesi gerekmektedir. (Aspirin alınmamalıdır.).

⭐ Çekim sonrası sıcak, soğuk ya da asitli içeceklerden kaçınılmalı, yumuşak gıdalarla beslenilmelidir.

⭐ Normal ağız içi bakım işlemlerinin yapılması için diş çekiminin ardından bir tam gün geçmesi gerekmektedir.

⭐ Çekim sonrası 2-3 gün sigara kullanılmamalı.

⭐ Operasyon sonrası şişliğin önlenmesi için yanak üzerinden operasyon bölgesine  buz ile hafifçe bastırılmalıdır.

Genellikle 17-26 yaşları arasında sürmesi beklenen 3. büyük azı dişleridir.

Eğer 20 yaş dişleriniz doğru pozisyonda yerini almış sağlıkla bir diş ise çekilme ihtiyacı duyulmaz.Fakat ihtiyaç halinde ortontik tedavide yer kazanmak amacı ile çekilmesi söz konusu olabilir.

Gömülü diş çekimi, genellikle 20 yaş dişinin cerrahi müdahale ile alınması işlemi iken normal diş çekimi ise görünürde hasar görmüş ve tedavi edilemeyecek seviyede olan dişlerin çıkarılması işlemidir.

Diş çekimi işlemi anestezi altında gerçekleştirilir ve bu esnada ağrı hissetmezsiniz. Fakat tedavi sonrasında az da olsa ağrılarınız olabilir. Oluşan ağrılar ise ağrı kesiciler ile kontrol edilebilecek düzeydedir.

Yaklaşık olarak 2 hafta sürmektedir. Bu süreçte hasta eksik diş sebebi ile ısırma ve çiğneme fonksiyonlarında bir farklılık hissedebilmektedir.